Z´EV (USA)/SKLADBA VS. KOMPOZICE a IMPROVIZACE

  • 20. 02. 2015
  • 20/02/2015
  • 13:00
  • IIM, Technická 2

Workshop: SKLADBA VS. KOMPOZICE a IMPROVIZACE

dílna je zdarma/přihláška je nutná-pošlete na: milos.vojtechovsky@famu.cz

Na úvod: vysvětlení rozdílu mezi termínem skládání a komponování, (COMPOSING /COMPOSITION /COMPOSITING/ COMPOSIT-TION)

Lektoři ozřejmí vlastní koncept termínu nalezená věc/found object, co znamená procesuální a záměrné hledání a nalézání, použitelné například v performativních žánrech kompozice (viz 1 – 6 akt divadelních struktur).

1. Jaký je rozdíl mezi tím najít nějakou „věc“ (nápad, zvuk, pohyb, slovo, nebo frázi) a/nebo vytvořit nějakou věc (nápad, zvuk, pohyb, slovo, nebo frázi)?

Nejsou vlastně všechny „věci“ nalezeny?

Pokud ano, kde jsme je našli?
Pokud ano, jak byly nalezeny?
Pokud ano, proč byly nalezeny?
Jaký je vztah mezi procesem hledání a hledáním procesu?
Spoléháme se na záměry a schopnosti objevovat výsledky a důsledky, které nebyly předem ani předpokládané, ani předvídatelné. Lze naše záměry „pilovat“?

2. „Kompoziční improvizace“ znamená být si vědom:
Co budete dělat, co je třeba udělat, ale nikoliv jak to udělat.
Brát v úvahu rozdíly mezi taktikou a strategii: taktika znamená vědět, co udělat, pokud je potřeba něco dělat.
Strategie znamená vědět, co dělat, když není co dělat.
Zvažte rozdíly mezi významem kolaborativnost a kooperativnost.

lektoři: Z’EV a Veronika Resslová
Z’ev (Stefan Joel Weisser, nar. 1951)

Hudebník, zvukový a vizuální umělec, pedagog a básník. Je považován za jednoho z pionýrů tzv. industriálního umění. Jeho práce s textem, obrazem a zvukem byla ovlivněna studiem kabaly a africké, afrokaribské a indonéské hudby. Studoval také tradiční ghanskou hudbu, hru na balijský gamelan a indické rytmické hudební systémy. Po studiích na Calarts se soustředil především na zvukovou poezii. Od konce 70.let rozvíjí svéráznou techniku performance a staví hudební nástroje z kovu, nerezové oceli, titanu a umělé hmoty. V té době označuje svoje performance jako wild style. V roce 1978 začíná vystupovat pod jménem Z’EV. Od roku 1984 se vedle stavby DIY nástrojů začíná intenzivněji zabývat hrou na bicí nástroje. Z’EVova performance je v termínech západní hudby kvůli syrovým elementárním akustickým jevům často popisována jako kakofonická, ale má blízko i k umění tranzu. Z’EV nepovažuje svoje performance za sólová vystoupení, ale především za interakci mezi vlastním tělem, myslí, nástroji, prostorem a publikem. Jeho hudba byla vydána u hudebních vydavatelství C.I.P., Cold Spring, Die Stadt, Soleilmoon, Tzadik Records, Subterranean a Touch.

http://www.rhythmajik.com/

Veronika Resslová

Veronika vystudovala Akademii výtvarných umění v Praze. V současné době pokračuje doktorandským studiem na brněnské FAVU. Vytváří instalace pro konkrétní místo, které definuje prostřednictvím světla, zvuku, písma, kresby. Vytváří tak zcela novou vizuální situaci. V poslední době se věnuje sérii projektů tématizujících intenzitu denního světla.

 

Search:

2015 © IIM