Spolupracujeme s Pražským jarem
http://www.festival.cz/cz/detail_programu/114425
Ve spolupráci s Národním technickým muzeem vzniká unikátní projekt pro Pražské jaro.
V dopravní hale Národního technického muzea Pražské jaro v posledních letech uspořádalo širokou paletu koncertů. Od hudebních experimentů Johna Cage a jeho následovníků v podání orchestru Agon, přes gregoriánský chorál, swing 20. let či „Kocourkovské učitele“, až po multimediální koncert Clarinet Factory doplněný o videomapping.
Na pondělí 29. května se připravuje koncert nanejvýš aktuální, ať na něj pohlížíme perspektivou čtyř žijících skladatelů, jejichž díla zaznějí (dvě v české a jedno ve světové premiéře), anebo tím, že všechny tyto skladby v interpretaci využívají moderních technologií.
Slavné Newyorské invence Steva Reicha rozehrávají souhru sólového klarinetu se spletí klarinetů předtočených. Bagately Heinera Goebbelse zase staví na duetu sólových houslí se samplerem. Michal Rataj nás svou skladbou Věta bez věty zavede do světa akusmatické hudby, tedy čistě elektronické, jejíž interpretace se děje naživo nikoliv pomocí nástrojů, ale strojů, elektroniky, která se stává nástrojem hudebním.
Zcela originální zážitek slibuje projekt vznikající ve spolupráci s Institutem intermédií Fakulty elektrotechnické ČVUT, zazní totiž světová premiéra skladby Circulation Jana Trojana objednané Pražským jarem. Ten ve své kompozici využije kombinace živých hudebníků, elektro-akustické hudby a „robotizovaných“ reproduktorů, které se budou pohybovat mezi publikem.